poniedziałek, 6 października 2014

Pasta z ciecierzycy i pieczonej papryki





Pasta z ciecierzycy i pieczonej papryki - rewelacyjna propozycja do kanapek lub dodatek do warzyw. Ciecierzyca zwana grochem włoskim jest doskonałym źródłem białka roślinnego i świetna alternatywą dla mięsa.Ciecierzyca jest dobrym źródłem błonnika, witamin z grupy B, kwasu foliowego oraz wapnia, magnezu, fosforu, potasu i żelaza.Zawarte w niej nienasycone kwasy tłuszczowe (kwas linolowy i kwas oleinowy) poprawiają gospodarkę lipidową, korzystnie wpływają na śledzionę, trzustkę i żołądek. Ciecierzyca ma niski indeks glikemiczny , w związku z tym bez obaw mogą po nią sięgać cukrzycy.
Należy jednak pamiętać by przed gotowaniem ciecierzyce moczyć ok. 12 godzin w wodzie (np. z dodatkiem sody), a następnie ją odlać, gdyż zawarte w niej oligosacharydy mogą powodować gazy i wzdęcia.
Ciecierzyca oprócz właściwości zdrowotnych jest naprawdę bardzo smaczna i ma bardzo szerokie zastosowanie w kuchni od różnego radzaju past, zup, do sałatek i gulaszy warzywnych. Polecam gorąco :)


SKŁADNIKI:
2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
4-5 dużych czerwonych papryk
Sól, pieprz


Paprykę przekrój na pół, wydrąż gniazda nasienne i ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia skórką do góry. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piecz przez ok. 30 minut. Upieczoną paprykę włóż do garnka i przykryj go pokrywką i odstaw. Po kilkunastu minutach zdejmij z papryki skórkę.
Ugotowana ciecierzycę i paprykę zmiksuj na jednorodną pastę.
Dopraw do smaku solą i pieprzem.

1 porcja  (50g) zawiera średnio:

energia: 56 kcal
białko: 4 g
węglowodany: 10 g
błonnik: 2 g
tłuszcze: 1 g


2 komentarze:

  1. zapisuję bo uwielbiam wszystkie pasty na kanapki :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna pasta, taki paprykowy hummus ;)

    OdpowiedzUsuń